en tanke däruti

söndagseftermiddag och jag vägrar erkänna för en telefonerande och orolig närstående att nu ligger jag i feber och den där förbaskade urinvägsinfektionen IGEN och hinkar fem liter vatten på några timmar medan allt jag ville vara med sprang iväg till liseberg för att karusella sig spyfärdig,

ja, faktiskt så hamnade jag i göteborg. för fyra dagar sedan knådade jag mina fötter uppe på kalfjället. pang pang med efterföljande marsch har varit de senaste två veckornas huvudämnen. och ett pirr i magen som gör att benen inte alls på disciplinerat manér sitter stilla när resten av kroppen inte tänkt promenera,
det har gått riktigt bra, bättre än väntat med höftstatus helt jävla IG men till trots ett pannbeneri som ändå inte ledde till att kroppen gick sönder. riktigt härligt att vara ute mycket också, somnar hårt på kvällarna och flickfnittrigt i vårt brudtält.

tjuvlyssnade på madonna igår ett kvarter bort och hade nog inte gått dit om jag inte fått betalt men njuter ändå på något vis en triumf att hört henne. hon var visst inte strålande. strålande var inte heller gårdagens båtrace i något slags hamn här ute, antingen var vi i sällskap med maritim okunskap eller så var det helt enkelt inte så rafflande. speedboat, kan det ha hetat så? dock var grillningen och rödvinet inte helt fel.
(om det inte lett till fyfisk slitenhet och UVI ++...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0