nu är det nog höst

God kväll;

Igår regnade det nästan en hel kväll. Idag regnade det till ungefär fyra minuter efter att jag tagit på regnjackan.
Igår var det alldeles mörkt men ruggigt och mysigt. Idag var det nästan lite kallt.
Igår var det helt okej att dricka kaffe två timmar innan jag somnade. Idag visst jag knappt hur jag skulle ta mig ur sängen.
Igår sprattlade det i mina ben helt otvunget. Idag fick jag piska min egen stjärt för att mäkta en sjukilometare.
Igår gick tiden alldeles lagom långsamt precis som jag ville. Idag har tiden sprungit iväg utan att riktigt bära frukt.
Igår hade jag ett skönt soundtrack i huvudet helt ljudlöst. Idag vill jag lyssna på sparka-en-stol-lite-meningslöst-över-golvet-för-att-bara-för-att.
Igår var det som att han var här. Idag var det som att han ville göra alla mina dagar.
Igår var känslan densamma som idag.

Och jag skrev en låt om min barndom som heter:
It's Not. Det är Aimee Mann som tagit cred för den.
Det unnar jag henne. Verkligen.
Och jag skrev en hel del lyrisk skit igår som heter:
Jag kom ihåg vilka orden var men inte ordningen.
Det unnar jag alla andra förutom mig själv, paha.

Nu ska jag hoppa i hotellsängen och peta Malin sådär i sidan av magen så att hon blir fnittrig men irriterad och levererar boxningsslag lite väl nära ögonhöjd. Sen ska jag kanske sova. And kiss it goodbye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0