Söndagsbryderier

Det är söndag.
Dagarna som återstår inför en ledighet tycks springa iväg så snart den direkta tanken inte flaxar iväg mot just ledighet; släpper huvudet greppet om denna idé går det som av bara farten.
Har mer eller mindre legat i sängen hela dagen, småsjuk med underliga symptom. Pax aldrig vara sjuk på riktigt är mitt nya motto, de här småskavankerna krymper då och det är lättare att inte krama hypokondrin. Det är bara klent och vi gillar inte klent!

När jag är ledig ska jag vara ledig.
När jag är ledig ska jag spela fotboll, badminton, springa med skitlånga ben jag egentligen inte har och simma.
När jag är ledig ska jag dricka rött vin lite för tidigt på en tisdag.
När jag är ledig ska jag krama om min syster som jag längtar till och efter.
När jag är ledig ska jag ha sovmorgon sådär skamligt länge så om telefonen ringer sluddrar jag fram ett: "Öh.. hallå?"
När jag är ledig ska jag passa på att faktiskt laga lite mat, om färdigheterna ens existerar längre.
När jag är ledig ska jag bena ut konsekvenserna av ett frieri.

Till synes en ganska lugn vecka. Ptja, inte så många planer, alls.
Ska tänka lite mer som min vän SpäckhuggarN, rid på vågen och glid dit det vankas mat.
En chickflick och en varm filt, kanske ett par tossor till kalla fötter.
När jag är ledig ska jag inte ha kalla fötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0