packar ihop

trollar fram en stor kappsäck att stuva ned allt gammalt damm i
studsar upp ur sängen på morgonen och står där framför spegeln
i badrummet och hoppas kunna dyka ned i handfatet
gnugga bort några lager under rinnande vatten
hitta den som finns där under och inne

så väldigt trött
så väldigt lite sömn
så väldigt lite mat
så väldigt mycket träning
så väldigt mycket allt annat
så väldigt - allt

sophie zelmani varv på varv på varv
snurrar ett par varv runt min egen axel
står fortfarande kvar

ge mig en flygarehelg
ge mig en otömlig energiinjektion
ge mig

lyssnar idogt på min egen röst för att höra
vem det är som egentligen pratar
jag lyssnar
jag förstår
jag förstår inte alls

Kommentarer
Postat av: Murran

Jag flaxar till Umeå på torsdag. Eller onsdag.

Då är det du och jag som umgås och därmed basta.



*lÄnGtAR*

2009-05-14 @ 23:48:03
URL: http://mariakarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0