Ibland regnar det bajs i sidled

Idag skulle kunna vara ett slags avhandlingsmoment i allt som känns skit. Skulle kunna vara.
Relativiteten i allt som händer gör att jag egentligen skulle kunnat sätta mig ned och skratta. Håller en plats för entumme mitt i handen för att det snart kommer att inträffa.


Banken har svalt mina pengar, om om det i alla fall hade funnits några att tala om. Börsen är som en gäddkäft; ständigt glapp.

Jag vet inte om jag har en anställning till sommaren. Vilken utopi det än var, för vilken studerande som helst, fanns det i det här fallet ett löfte om något bortom den nittonde juni. Och nu finns där inte särskilt mycket alls. Haha, det må vara ödets ironi. Samtidigt känner jag ett slags pirr i magen, och då inte av ekonomisk karaktär när jag vet att jag kommer stå där med brallorna vid fotknälarna och röven i snålblåsten, nej, ett pirr i magen av att det som kanske kan hända faktiskt ska hända. Någonting annat. Någonting nytt. Rastlöshetseufori.

Vad jag däremot vet är att jag drabbades av en mental käftsmäll igår. Sådär som när det känns i hela kroppen att det är fel. Känslan ryms inte där den egentligen skulle huserat utan sprider sig mellan organen och blir fysiskt påtaglig. Trodde inte att det skulle kännas så svårt. Allt har varit uppenbart men jag har inbillat mig att det inte skulle gå på röven. Min inbillade verklighet höll inte i längden. Konserverade mitt hjärta och sparade mina tårar. Nina nämnde att det var farligt att öppna sitt hjärta för att det kan ramla ut. Kliande känsla av att inte vilja lite till någon.

Får ingenting gjort. Tömd på energi.
Tusen saker på listan. Försöker med ren mindforce att knövla ihop listan till en boll som av egen kraft hoppar över kanten på skrivbordet ned i papperskorgen.

Plågande av muskler rensar hjärnan.
Sprang sprang sprang i morse.
Fystester i eftermiddag.
Ge mig mer.

Ungefär det här skulle behövas i konstellationsväg för att den här dagen blir prima

Jag behöver bara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0