selektivt minne

jag har samlat på fredagar hela veckan.
idag är det således fredag och här landade jag
helt och tätt sammankopplat med att idag är en
sådan där vilodag, alltså en rastlös tillställning som just nu
går ut på att vänta på att kalle ska slumra till på soffan för att sedan vakna och ramla ned till stan med mig.
lite dekadent dricka latte på något av stans trendiga caféer och shoppa väskor till flytt.
samt tights. vi gillar tights.
har lite separationsångest över kalle.
tänkte inte berätta det för honom så jag hoppas att han inte frågar, haha.

ikväll ska jag jobba i mässen, stå i baren och kränga bira till examensstinna.
själva tanken med kvällen var brännbollsturnering, men stormvarning klass I satte lite käppar.
det finns inget dåligt väder tänkte jag och försökte hävda att vi halvlängdare växer så bra i regn.
calle skepp skrattade åt mig och pillade på en inomhus-tipsrunda.
 imorgon är det femkamp och beachfest.
söndag brunch.
sen är det nästan slut.
på kartan ryms knappt hur skönt det är att malin flyttar upp.
klarar mig i max tre dagar annars. vem ska lösa mina problem?

dagens låt:
adiam dymott - memory loss



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0