Jag gillar'e

Jag gillar Ane Brun's Little Lights som jag hänsynslöst stal av Sgt Karlsson.
Jag gillar att vara ute i skogen och härja hela dagarna, vilket är något slags konsekvens att jag just nu älskar mitt yrkesval.
Jag gillar att det regnat en hel del på sistone och dofterna som kryper fram ur marken och träden.
Jag gillar det faktum att jag inte haft en ynka kvadratcentimeters ångest efter helgens Robertsforsbesök. Noll!
Jag gillar att tjuvlyssna på Malin som vid bordet intill pratar för sig själv med obefintlig simultankapacitet när jag ställer henne en fråga.
Jag gillar att det är tre veckor kvar till examen och jag har ingen aning om jag verkligen får anställningen i Luleå.
Jag gillar att knäppa upp översta byxknappen efter middag.
Jag gillar att skriva lappar om konstiga påminnelser till mig själv.
Jag gillar att ha svårt att kliva ur sängen och manövrera kroppen i svår träningsvärk.
Jag gillar när det blåser så att håret ställer sig bak och fram eller fram och bak.
Jag gillar att gå till bilblioteket när det inte är någon där och slå i böcker som jag inte tänker läsa.
Jag gillar att ringa till Nina och hon svarar 'haj' istället för svenskans erkända 'hej'.
Jag gillar kreatinkickar och lätta löpsteg i spåret när ingenting känns svårt.
Jag gillar verkligen, verkligen kalas.
Jag gillar kikärtor.

Kommentarer
Postat av: Charlie Papa

Och jag gillar... att vara med dig.

2009-05-28 @ 19:33:48
Postat av: en murra

ååhååhååååå..ja.g..må..s.t..e.. ko..mm.e..nt..er..a....k..o...m..m..e..n..ta..ren....



Hej! Jag gillar att du stal en låt.



2009-05-30 @ 00:20:04
URL: http://mariakarlsson.webblogg.se/
Postat av: samma murra

det är svårt att inte verka ronisk i text. Jag gillar det. På riktigt.

Samhörighet låt-wise.

Om vi lyssnar på den samtidigt kanske något magiskt händer?



Puss mitt honungsäppel

2009-05-30 @ 00:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0