Målerimålera



16 timmar tåg.
Hemma.
Alltså på riktigt-hemma.
Robertsforshemma.
Fridatorsdag, umeårull på kvällen efter husmålning hos mamma hela varmvärmedagen igenom.
Fikade med en gammal flamma och flashbackade hösten i ettan. Hämtade sgt K på kvällen, burade in henne i mitt arbetsläger till i fredags, gödde upp henne och livnärde mig på hennes energi.
Lördag blev en Saradag, skuttade runt i ösregnet mellan fotbollsmatcherna och gödde lite till.
Drack ett glas vin, läste tills ljuset slocknad och vaknar i ett totalt utvilat tillstånd.
Det regnar lite mera.
Känner ett lugn jag letat efter i flera månader, en ro att löpa längs skogsstigarna och lukta på granris, känns smattrande droppar mot naken hud och energisera omvandla återuppfylla.






Jag blir lite vad jag
vill bli
Borde åka ut hit
lite oftare
Samla energi
Och bli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0