chokladpraliner i snön

God kväll.
Och för den otänksamme kanske chokladpraliner i snön var tolkningsbart till bajs i snöhög eller motsvarande.
Det var sannerligen inte meningen.
Idag är torsdag och en ledig dag som avlöste alla olediga dagar på två veckor. Det är lite svårt att pussla ihop det ibland, logiken i att först jobba mycket för att sedan vara ledig en del. Har nog främst svårt att hantera veckan när det inte finns någon riktig måndag att skylla för tankspriddhet. Det blir svårt att bedriva söndagsångest också.
Gjorde årets första i elljusspåret på skidor idag! Vaknade som ett skott långt före klockan, räknade minuterna till handen vilade stadigt på dörrhandtaget till vallaboden, pysslade noggrant på en stund för länge och puttrade iväg till Boden. Här finns ingen snö att skryta över eller pista skidspår av än. Sagt och gjort, som i alla andra göromål du inte bedrivit på ett tag finns det väl något slags rost eller oträning att skylla på? Tekniskt missöde och i första backen lyckas jag dessutom pricka in att möta delar av det militära landslaget. Förtydligar inte att där rostade tekniken sönder, haha, samt ett fäste på en av pjäxorna.
Lite mindre entusiastisk på väg hemåt, en P3 dokumentär om Catrine Da Costa och halstabletter.
Plockade med mig Malin från Boden också, försökte införliva lite 1900-talskultur i form av väl valda Beatles-dängor; respons sisådär?
Ramlade över en och kanske två julklappar idag, främst av den enkla anledningen att jag är pysselsugen, och har i och med detta (på ett mindre medvetet plan) snurrat igår julklappscirkusen i år IGEN. 'Vi skulle ju inte...' är inte ens uttalat och ptja. Försvarar kontringsläget med att det blev fanfasiskt fina paket. Johan har ett bra snörknytarfinger. Han har även startat en kartongsamling som inte är helt olik min kompis Pillans yngste son Ottos kollektion. (Bör tilläggas att båda två har samma stoltserande gnista i ögonen vid uppvisandet av denna samling!)
Här skall paketeras och snöras!
Nu ska jag producera snöänglar och ladda för en returmatch i badminton.
Och ja, jag leder. Och ja, jag vann pingisen idag också. På walk over.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0