oktober

Jag gillar faktiskt att det är oktober. På natten när du sover har någon slabbat orange och röd färg på alla träden du cyklar förbi på väg till jobbet.
Jag gillar att det är söndag. Låtsas lite lättlurat att jag inte ska jobba imorgon och att det skulle innebära sovmorgon. Vilket per definition betyder att faktiskt sova och inte att vakna i gryningen och att inte somna om.
Jag gillar pyjamasdag med pannkaksfrukost. Där räcker inte gillar!
Jag gillar långkalsonger! Till folket!
Jag gillar att låna ut nycklar som man aldrig får igen. Och sen får tillbaka dem för att låna ut dem igen.
Jag gillar att det kom en ung adept fram till mig förra veckan och frågade om jag gjorde det jag helst av allt ville i det här livet. Vilket svar som helst hade varit ofläskigt och pretentiöst.
Jag gillar överraskningar. Phah! Det har jag aldrig gjort. Ser vi en utveckling av icke bakåtsträvande karaktär?
Jag gillar Malins biljakt på blocket.se. Japaner, japaner! Denna djungel av kamremmar och stjärtvärme.
Jag gillar att det är snöblandat regn ute som påminner lite om att hösten som jag avnjöt till frukost tänker springa.
Jag gillar att ha en varm känsla i kroppen som inte går att duscha bort och som gör att till och med de mest ocirkulerade fötter kan införlivas i värme.
Jag gillar att sitta uppe en liten stund till och tänka på hur du såg ut när du sa att det var att få vara med mig.

Och det var ju inte riktigt läge att nypa sig själv i armen men den tanken som lyckades tränga sig först i den ringlande kön var att du nog inte är på riktigt och jag måste ha visualiserat så in i det grövsta att du helt plötsligt ramlade ned i enlighet med någon krånglig fysisk lag alldeles framför mig?
Och alla dessa utflykter och kidnappningar och middagspyssel och kärleksbrev och stapplande steg och sparkanden i höstlös skulle kanske rymts i den drömmen. Kanske hade det varit en lång natts sömn.
Kanske hade alla slumpmässiga mekanismer här i världen gjort att det aldrig hänt.
Räknar hårstrån med gådhudsfunktion som är aktiva, tappat räkningen innan jag tagit mig förbi knäna och skuttar till sängen för att vänta in morgondagen.
Det är det där med människor som gör en till en bättre människa än man egentligen är.

Dagens låt:
Dixie Chicks - Travellin' soldier

Kommentarer
Postat av: Anders

långkalsonger är det bästa!

2009-10-05 @ 16:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0