sportlov #1

Det är faktiskt sant. Har betat av första halvan av mitt första sportlov.
Strålande sol och ganska varma dagar, Uppsala börjar visa sig från sin finaste sida.
Har till och med hittat ett fik där det känns okej att sitta ett par timmar och läsa.
Kaffet smakar däremot inte alls.
Haft en jättefin födelsedagshelg, stannade kvar i Stockholm efter en veckas jobb där, genom tunnelbanedjungeln ut till syster Anna. Blixtförälskad i nya kollektivet, jättefina människor (med chokladsåskompetens). Fick en lugn kväll med fotmassage av rang, inte sett maken till lyxigare torsdag! Självaste bemärkelsedagen firades med lunch på stan och en eftermiddagssemla. Förstår inte riktigt hur det blev så, intolerant mot hetsen för att inte tala om Anna, haha.
Det är skönt att känna igen sig själv en stund, skönt att navigera rätt och känna sig trygg.
Sen blev det kalaseri på lördagen och middag ute med ett rätt stort gäng. Det verkar helt plötsligt som att halva vår arbetsplats fyller år inom några dagar, haha, det var kollegietätt.
Strandad här i helgen, tänkte åka hem och träffa Pillan och Sara minst, men vid närmare eftertanke ska jag nog vara där jag är. Ska försöka springa in i Thunfors så här några år senare, kommer nog att jaga honom tills vi faktiskt ses.
Njuta av vårsolen, jaga kroppen lite i träningsväg och sträcka på benen.
Ska också ta tag i min relationsfobi, har verkligen barkat i alla riktningar i veckan och vet inte riktigt varför.
Har känt mig orädd och lugn ganska länge, nu kryper det på och jag hade tänkt flytta in hos grannen under ett infall i tisdags. Det gick över, det går över.
Skynda långsamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0